Text simplu, cu maimuțe

Omul este singura maimuță preocupată să își afle sensul, rostul sau destinul. Oile nu sunt foarte interesate de subiect, ca dovadă că nici nu au scris prea mult pe această temă. Chiar și masculul alfa nu are astfel de dileme căci odată ce i-a tras-o lui omega a și restabilit mult dorita ordine și disciplină în haită. Nu prea avem ordine, armonia este de cele mai multe ori o iluzie, și încă rămânem să ne amăgim la braț cu înțelepții, cu cei care ni le-au dăruit. Disciplina? Să fie pentru slugi. Și din situația asta revin și mă întreb: care e sensul, care e rostul, pentru ce sunt eu aici? Sunt mulți dintre cei care și-au găsit soluția: au țeluri, idealuri, obiective. Priviți chiar din mai multe unghiuri sunt oamenii împliniți, oamenii realizați. Ce ai făcut tu până acum? Iar când este să răspunzi cinstit unei astfel de întrebări ajungi să îți dai seama că ești nevoit să răspunzi pentru tot ce a murit deja în tine. Am făcut o școală, și oricâte amintiri ai avea acolo tot nu te mai poți întoarce. Am făcut un copil, dar realitatea prezenta este cu totul alta decât atunci, atunci demult. Orice realizare este o încheiere, un final, o îngropăciune. Chiar și rândurile astea, odată încheiate vor rămâne așa, cu o viață a lor, nu îmi vor mai fi ale mele.

Câtă vreme realizările sunt în trecut lumea își păstrează armonia, și chiar și ordinea și sensul. Poate că așa trebuia să fie. Iar tot ceea ce am făcut, tot ceea ce a fost stau la temelia a ceea ce sunt eu acum. Nemernicia este cea a vânzătorilor de vise: cum să te realizezi în 7 pași, hai să fie în 10 pentru că sunt eu generos și îți dau voie chiar să te împiedici. Orice plasare a unor rețete de realizare în viitor… vei fi bogat, vei fi frumos, vei fi cum vrei tu să fi… rămâne o simplă iluzie. Voi face așa cum îmi spui tu, iar dacă nu-mi iese? Nu pot să vând viitorul, nu îmi aparține, nu ne aparține. Deși și eu visez. Poate că nu-i vreo realizare să fi vreun lup și nici o prea supusă oaie. Cred într-un sens al vieții mult mai simplu: răspunde-i. Răspunde vieții și provocărilor ei. Cu câte un răspuns pentru fiecare întrebare. Curaj!

Leave a Reply

