Către cer!

Oamenii nu sunt nici prea buni, nici foarte răi. Ai grijă însă cui vei oferi un astfel de adevăr total lipsit de strălucire. Coboară în întunericul închisorilor și vei găsi bunătatea. Urcă în raiul bisericesc și vei găsi. Trebuie să o recunosc dar încă nu am întâlnit pe cineva care să nu-și dorească să fie bun și drept, frumos dacă se poate. Iar suferința li se adaugă cu fiecare nou eșec. O viață minunată este ceea ce orice părinte își dorește pentru copilul sau. Ai mei sunt premianți, iar notele de 7 sau de 8 sunt doar pentru copiii vecinilor. Construim în excepțional. Atât pentru noi, ba chiar mai rău, îi mai forțăm și pe alții: să fi cel mai bun! Și cum aș putea să fac asta când nu s-a inventat încă vreun concurs. Care i-ar fi probele și ce-ar rămâne de pierdut? World’s Most Generous Person! Dar să lăsăm imaginația să se joace. Ai câștigat! Începând de astăzi ești cea mai generoasă persoană din Univers. Ai participat însă cu biletul prietenului tău, cel care a crezut în tine. Și uite așa ajungi și tu să recunoști că încurcate-s căile Domnului! Dar te dezmeticești repede și încerci să revi cu picioarele pe pământ. Vom refuza din principiu orișice concurs! Destul de extrem, dar fie și așa. Și să căutăm și schimbarea, cea care să îmi împlinească efortul de dezolare personală:

– Ești și prost, ești și urât!

Să îți arunce cineva în față o astfel de replică și oricât de tolerant ai fi nu o vei putea considera altfel decât ca pe o simplă răutate. Sunt din nou conciliant și îmi zic: Fie! Îmi accept situația și cu fiecare pas încep și mă ridic. E cea mai minunată eliberare care mi s-ar fi putut dărui. Decât să caut pete în Soare, parcă e mai sănătos să pășesc. Către cer!

Leave a Reply

